Handel i magazyn
w enova365
Jednym z modułów programu enova365 jest Handel, który umożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży, zakupu oraz pozwala na obsługę wielu magazynów.
W zakresie tego modułu można tworzyć karty towarów i usług, definiować politykę cenową, gromadzić informacje o kontrahentach, bankach i urzędach oraz wystawiać dokumenty handlowe i magazynowe.
Możliwości
Towary i usługi
Kartoteki towarów i usług - pozwalają na wprowadzenie wielu kluczowych danych takich jak kod, nazwa symbol, stawka Vat, jednostki miary (podstawowa oraz dodatkowe z przelicznikami na jednostkę podstawową), kody kreskowe, jedno, listę zamienników, marża detaliczna, narzut hurtowy. Ponadto Enova umożliwia wyświetlenie listy dokumentów handlowych dotyczących danego towaru z poziomu jego kartoteki. Polityka cenowa dla towaru może być oparta o kilka rodzajów cen sprzedaży i metod ich wyliczania. Zdefiniowany rodzaj ceny może być przypisany do kontrahenta, dzięki czemu podczas wystawiania dokumentu, zostanie zastosowana cena kontrahenta na ten towar.
Kontrahenci, urzędy i banki
Karta kontrahenta zawiera podstawowe dane teleadresowe, warunki handlowe (forma i termin płatności, rabat ogólny, limit kredytowy), listę rachunków bankowych oraz osób kontaktowych. enova365 pozwala również na przeglądanie listy dokumentów dla tego kontrahenta, ewidencję rozliczeń oraz indywidualny cennik z poziomu jego kartoteki.
Zakup
Moduł pozwala na wystawianie następujących dokumentów: faktur zakupu, faktur korygujących (ilościowych i wartościowych), faktur zaliczkowych, zamówień, ofert. Rejestrując nabycie wewnątrzwspólnotowe, można wystawić dokument wewnętrzny naliczający VAT należny.
Sprzedaż
W systemie Enova, w module Handel, można wystawić faktury, paragony, faktury do paragonu, faktury korygujące (ilościowe i wartościowe), faktury proforma oraz zaliczkowe, zamówienia, oferty. Istnieje również możliwość dodawania własnych definicji dokumentów. Każdy dokument może zostać wystawiony w różnych walutach - w tym wypadku enova korzysta z definiowalnych tabel kursowych lub z tabeli średnich kursów NBP.
- definiowanie sposobu numeracji,
- wprowadzenie podziału płatności ze zróżnicowaniem form i terminów,
- wprowadzenie podziału płatności na płatników,
- rejestrowanie zapłaty.
W trakcie wystawiania dokumentów możliwe jest:
Podczas wystawiania dokumentu następuje kontrola limitu kredytowego kontrahenta wraz z blokadą sprzedaży w przypadku jego przekroczenia.
Dowiedz się więcej o enova365
Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem enova365 w swojej firmie lub masz pytania dotyczące systemu albo procesu wdrożenia, zapraszamy do kontaktu:
Zadzwoń lub napisz: +48 32 370 00 23 handel@insolutions.pl